BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

i'm yours...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

berapa lama lagi nk celebrate nih...:P

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, March 21, 2010

Meeting with 'Pak Andam'

Pagi tadi awal2 pagi lagi dh bersiap wlaupon appointment dgn pak andam ku itu pkl 11.00 pagi....ini disebabkan alarm kete umah org depan x berenti berbunyi dari malam tadi.dah la org nye cuti balik kg. maka, satu kawasan area umah aku x dpt tidur dgn aman malam tadi...tp respect kat brader tu, mngkin ada yg bgtau kot alarm dia mengong, pagi2 lagi dh muncul depan pintu umah dia utk operasi menyelamat kan bateri kete dia...smpai dh x berbunyi dh alarm dia..hanya lampu je yg dok lip lap..

anyway, back my stori mori balik...today ada appointment dgn pak andam ku itu... everything run smoothly today.... tujuan berjumpa ari ni adalah utk berbincang mengenai 'big day' aku tu... aku puas ati sgt2 sbb dapat pilih fesyen baju yang aku nk dengan bantuan pak andam ku... dia setuju dgn bentuk baju yg aku nk dan akan adjust part2 tertentu untuk menampakkan ilusi 'slim' utk aku....heheheh..maklum le. badan aku ni agak chubby...so kene la ejas tang mana yg patut kan. lepas tu dia pn amik ukuran badan aku n incik tunang skali tuk wat baju melayu..kite org diskus pasal pelamin, hiasan bilik tidur n meja makan beradap skali sbb tu semua termasuk dlm pakej yang dia bg... so next meeting dlm 10hb april ni tuk pilih warna n jenis fabrik yg dia nk propose tuk wat baju sanding nnt. Pada masa tu smpat la kite org pilih baju berinai... kite org decide pakai songket malam tu nnt... akceli tunang aku x mo pakai songket...mcm2 alasan dia bg...gatal la, panas la n bla..bla..bla... tetapi selepas seisi memujuk, akhirnya dia mengalah gak. kawen hanya sekali (insyallah....), cam rugi je x pakai songket tradisional warisan bangsa n negara tu kan.... aku cukup bernasib baik dpt tukang andam yg agak sporting yg sudi mendengar n menerima pandangan kite... i hope everything will turn out very well on ma big day nnt...

Masa yang sama aku mintak advise dia utk baju nikah sbb baju tu aku buat sndiri...so dia pon bg la idea utk wat fesyen mcm mana.... silap skit kat tang kain sbb tunang aku bg lace warna putih + satin putih tuk inner nye... sbb org berisi ni x bape sesuai gune kale putih melepak cam tu... so dia nasihat tuk cari 'vale' kale light grey utk cover skit baju tu....yg cik abe pon aku kene cari sampin kale light grey or silver tuk match dgn baju aku nnt.... lepas ni projek cari kain net n tempah baju nikah....lepas dh berborak lama (dkt 2/3 jam gak aku kat situ), pak andam dengan murah ati bg kite org 2 persalinan free (baju tukar2 la bahasa kampung nye) utk dipakai selepas majlis berinai...dia ckp dia bwk je..terpulang kat kite org nk pakai ke tak mlm nnt...well, kecik tapak tangan, besen plastik aku tadahkan.. ekekekek...but once again, i hv tu pujuk my tunang...adeh..keje yg paling malas aku nk buat....just wait n see wat happen on the big day nnt ekk..wish me luck .....wasalam

yang benci memujuk


Gambar aku n tunang yg dah di 'convert' dlm berntuk kartun. kredit to 'Kugeeku.com'. pic ni akan digunakan utk souvenir, kad kawen n etc....