BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

i'm yours...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

berapa lama lagi nk celebrate nih...:P

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, June 11, 2010

Debaran semakin memuncak..

waaaaa.... lama gila seh aku x hapdet ngko incik blog. sian ko..sunyi sepi. siap berhabuk n bersarang lelabah lagi tu...ekekekek.... maklumla, my laling blum kua sepital lagi. ni pon curik2 hapdet kt opis.. tp time rehat yer...:P. so x dapat la hapdet dgn gambor... ingtkan nk hapdet gambo2 persiapan aku utk big day tu nnt..aku baru je selesaikan urusan nikah 2 mnggu lepas... lega x terkata. alhamdulillah...berjalan lancar. cuma prosedur baru yang jais buat baru2 ni agak memeningkan kepala sbb nk mengelakkan penipuan katanya..sbb sblm aku submit permohonan aku, terdapat 2 permohonan palsu yg telah diterima oleh mereka....so kiranya ni langkah berjaga2 la katanya


kepada yang ingin membuat permohonan berkahwin di negeri selangor, seelok2 nya bersedia lah dengan borang korang sekurang2nya 2 bln sebelum tarikh nikah yer...bukan nya apa, ni nk mengelakkan berlakunya perkara yang tidak diingini. contoh nya macam aku ni...tunang aku hantar borang awal kan main lagi, tp borang kebenaran nikah hanya diterima 5 or 6 ari selepas diperam kat pejabat jais tu... alasan depa bagi, tiada pegawai yang boleh mengesahkan n mengeluarkan kebenaran tersebut, pegawai pergi kurus...n bla..bla..bla... setahu aku, majlis agama telah mengeluarkan jaminan bahawa surat kebenaran berkahwin boleh diperoleh dalam tempoh 1 hari dari tarikh hantar...... hmmmmmmm...so lu pikir la sndirikan... walaupon aku sndiri kerja kerajaan, aku tidak menafikan perkara2 macam ni akan berlaku...


so utk 2 3 ari tu, tunangkan aku ulang alik la bertanyakan borang dia kat jais tu...n pulang dgn hampa la org kata.. tp last dapat gak selepas dia pi betapa kat situ smpai pegawai tu sain..mngkin dh boring kot tunang aku asik datang ari2...hehehehe...bagus yang awak buat cam tu yang..kalau tidak, x bersain le borang awak...hehehehe


lepas tu, dia pas surat kebenaran tu kat aku....n aku amik masa seminggu utk selesaikan semua n submit balik kat pejabat agama. alhamdulillah...borang aku cuma maik masa 2 hari je (sebab anta ari jumaat....) utk di sahkan n surat kebenaran di keluarkan.... sebaik2nya permohonan ni diselesaikan sebln sebelum majlis, tp kite berdua ni 3 minggu sebelum majlis..gak lambat jugaklah bak kata penolong pendaftar nikah(PPN) yang bakal menikah kan kiteorg tu. tapi lega semuanya dah selesai... sib baik PPN tu sporting n sanggup tolong kiteorg..maklumla, x de pengalaman kan..tu pon byk bertanya kat org. mcm ada pepatah melayu, malu bertanya sesat jalan kan...so, kepada bakal2 pengantin, jgn berat2 mulut tuk bertanya kepada yang dh pernah melalui urusan2 cam ni...penting tau..

so, persiapan dah hampir 80% kot...sebenier seme dah settle, mak andam, photographer, katil, baju nikah....... utk kenduri mak aku pilih utk rewang lagi sbb tu dah macam satu tradisi utk famili kecuali yg dok kat area bandar..memandangkan mak aku still dok kg, so pilih la utk merewang je... jimat kan kos katanya... makcik2 n pakcik2 aku akan bergotong royong utk masak... utk penanggah lak aku upah satu team budak sekolah yg memang biasa merewang umah org kawen...ari tu nnt diorg akan dipantau oleh seorg cikgu sekola depa... dlm 10 org semuanya... kira dia org ni menyediakan khidmat ni sbb nk cari dana utk kelab depa kat sekolah..... diorg akan buat semua kerja kecuali masak n cuci pinggan..... (adoii..x syok la cerita x dak gamba kan...huhuhuhu.... kalau x leh share skit2...hmmmm. x pa la, nnt aku hapdet kendian...)

alamak...penat plak menaip..nnt share lagi yer....:)

0 comments: